Liebsteraward

Een nominatie

Ik werd genomineerd door Katrien van Huisje Thuisje blog voor de Liebsteraward. Deze virtuele award zet nieuwe blogs in de kijker. Dankjewel Katrien!  Op haar leuke blog vind je originele ideeën om je huis leuk in te richten en te organiseren. De kamer van haar zoontje Jules is bijvoorbeeld echt een kijkje waard. Ik beantwoord elf vragen die Katrien me stelde, post elf feiten over mezelf en nomineer twee andere blogs voor wie ik ook een tiental vragen bedenk. 

De vragen

Waarover gaat je blog?

Mamakiekie is een creatieve mamablog. Ik schrijf over het moederschap en mijn kindjes en alle leuke dingen die we samen doen. Vaak is dat knutselen maar het kan ook over een uitstap of een culinair experiment gaan. 

Wie ben jij?

Moeilijke vraag. Sinds de geboorte van mijn dochtertje ben ik eigenlijk in de eerste plaats een mama. Een ‘job’ die ik met hart en ziel doe. Op professioneel vlak heb ik psychologie gestudeerd en werk ik als begeleider bij volwassenen met een mentale beperking. Verder ben ik al 11 jaar samen met mijn partner, al 9 jaar baasje van een trouwe hond, een trotse Limburger, 11 jaar Brusselaar geweest en 3 jaar inwoner van het Brabantse Tienen. In mijn vrije tijd hou ik van tuinieren, in het bos wandelen, snuisteren op rommelmarkten, knippen, plakken, schilderen, naaien of gewoon wat rommelen en ontrommelen in huis, meestal samen met mijn kroost. Daarnaast ben ik ook overtuigd vegetariër en probeer ik op een ecologisch verantwoorde manier door het leven te gaan.

Wie zou je graag willen zijn en waarom?

Ik zou niet echt iemand anders willen zijn. Een ander leven kan soms mooier lijken maar schijn bedriegt vaak. Ik was misschien wel graag een Spaanse of Portugese geweest, woonzaam in een pittoresk stadje langs de kust met mijn vrienden en familie op wandelafstand want het Belgische weer is echt niet aan mij besteed.

Wat is je grootste talent?

Euhm, ik heb niet echt een talent dat er uitspringt denk ik. Ik kan een beetje vanalles. Ik ben vrij creatief en vindingrijk, dat is misschien wel een talent. Ik kan met weinig materiaal iets mooi maken en zie de schoonheid in dat waar men al snel overkijkt.

Waar word je blij van?

Als ik zie dat mijn kindjes blij zijn, ben ik ook blij. Dat is zowat mijn grootste geluk. Verder haal ik voldoening uit iets maken. Dat kan gaan van een wenskaartje, tot lekkere soep of een nieuwe lik verf voor een oude kast. Organiseren en orde scheppen in de chaos, of het nu om papieren of potten en pannen gaat, kan me ook echt een eureka gevoel geven. Wat zonlicht doet ook wonderen voor mijn moraal net als op tijd en stond de natuur in trekken.

Waar word je boos van?

Onredelijkheid en oneerlijkheid. De lelijkheid der dingen en gebrek aan solidariteit. De wereld zou een mooiere plaats zijn als de welvaart wat gelijker verdeeld was. Elk kind verdiend liefde, gezonde voeding, school en een veilige omgeving maar de realiteit is anders natuurlijk.

Wat is je favoriete moment van de dag?

Knuffelen in de ochtend, babbelen bij het ontbijt, een tasje koffie op een vrije voormiddag, wandelen naar school, een fijn contact met een gast op het werk of een atelier dat goed loopt, de dag overdenken in de trein, mijn kindjes terug zien na een werkdag, samen lekker koken en tafelen, een verhaaltje voor het slapen gaan, … Ik geniet van al die kleine momentjes.

Wat is je favoriete muzieknummer en waarom?

Ik luister voornamelijk naar classic rock. Veel van mijn idolen zijn dezelfde als die van mijn ouders. Mijn favoriete radiozender is classic21. Niet toevallig stond deze zender ook op in de bevalkamer en net toen mijn dochtertje voor het eerst het levenslicht zag schalde Message of Love van Jimi Hendrix door de boxen. Dit is dan ook mijn lievelingsnummer.

Tijd of geld?

Veel verdienen staat niet aan de top van mijn prioriteitenlijstje. Zo zal ik bij het kiezen van een job bijvoorbeeld eerder kijken naar de inhoud dan naar het salaris. Ik probeer bewust met geld om te gaan maar geef het wel liever uit aan een vakantie dan het gewoon op te potten. Met geld kan je tijd kopen door bijvoorbeeld je huishouden uit te besteden dus als ik echt moet kiezen, dan maar geld! Zolang het niet ten koste van levenskwaliteit gaat tenminste.

Welke quote of levensles wil jij ons meegeven?

Geniet van de kleine dingen in het leven en kijk vooral naar wat je al hebt en hoe je daar het beste uit kan halen.

Noem een item op je bucket list

Mmmh, ik twijfel tussen een trektocht te paard door de Andes, duiken boven het Great Barrier Reef of de Taj Mahal bezoeken.

De feiten

  1. Het kleurenschema voor mijn huis: veel Oranje maar vooral alle kleuren van de regenboog
  2. Als kind droomde ik van een carrière in het circus of een leven als Pipi Langkous 
  3. Ik ben een echte chocaholic, een erfenis van mijn grootvader 
  4. Ik geef al bijna 3 jaar borstvoeding 
  5. Ik ben al bijna 30 keer op dezelfde plaats op vakantie geweest, namelijk Llanca aan de Catalaanse kust.
  6. Een liefde uit mijn jeugd die ik ooit weer hoop op te pikken is paardrijden 
  7. De laatste jaren van mijn humaniora volbracht ik op een kunstschool. 
  8. Mijn favoriete winkel is de kringwinkel 
  9. Ik hou van kamperen, nergens slaap ik zo goed als buiten
  10. De mooiste reis van mijn leven maakte ik in Indonesië, ik hoop dit land ooit met mijn kinderen te beleven
  11. Ik kan enorm genieten van mooie architectuur en hou dan ook van citytrips. Een liefde die ik kreeg van mijn vader die architect is. 

Ik nomineer 

Stella en Joop van Little van Tuil. Een Nederlands- indonesische blog van een mama en papa over het leven van hun dochtertje Sky Kirana.

 Ann-Sophie van mijn hersenspinselkrabbels. Ze schrijft op haar blog over van alles en nog wat met een vleugje humor en veel liefde voor haar gezin. 

Hier zijn 10 vraagjes waarmee jullie aan de slag kunnen 

  1. Waarover gaat je blog?
  2. Waar zie je jezelf binnen tien jaar? 
  3. Welke ultieme tip(s) maken jou het leven makkelijker?
  4. Wat was jouw droomjob toen je klein was?
  5. Wat was jouw mooiste vakantie ooit?
  6. Heb je goeie voornemens voor 2017?
  7. Wat is jou ultieme me-time?
  8. Waar kan jij je aan ergeren?
  9. Wat tovert gegarandeerd een lach op je gezicht?
  10. Ben je een ochtend of een avond mens?
3 gedachtes over “Liebsteraward

Geef een reactie

