Kaartjes knutselen

Een kaartje opsturen, eigenlijk doen we het te weinig maar als we er dan toch eentje op de bus doen is het wel zelfgemaakt!

Julia haar grootste plezier is schilderen, liefst met heel veel felle kleurtjes, met penselen, sponsjes, haar handen, op papier, karton of op zichzelf, kortom ze laat haar creativiteit maar al te graag de vrije loop. Zoals jullie al eerder konden lezen is ze grote fan van de fluoriscerende en glitterverf van de Ikea. Telkens als ze er mee aan de slag gaat levert het zo’n leuke werkjes op! Een ideale basis voor een leuk kaartje.

De kaartjes

Bling Bling: Julia schilderde op een blauw glanzend papier, ik knipte een hertje uit glitterpapier en samen kleefden we er enkele pailletten op. Een bont geheel!

Glitter: Dit kaartje maakte ze helemaal zelf. Lekker schilderen, glitterstickets van de Hema er op, in een beschilderd envelopje en klaar!

Hertje: Voor kerst moet het gelukkig niet altijd rood en groen zijn, goud, paars en roze kunnen ook best ‘kerstig’ zijn.

Flamingo’s: Deze kaartjes maakte we voor een kerstswap. Het was de eerste swap waar ik aan mee deed en ook Julia wou graag iets bijdragen. Mijn swapmaatje was een mama en haar prachtige dochter die ik leerde kennen via een facebookgroepje van 39 fantastische dames die in augustus bevallen zijn. Haar thema voor de geboortekaartjes en doopsuiker waren flamingo’s.

Enveloppen maken

Bij een kaartenset horen natuurlijk ook enveloppen! Deze zijn echt erg eenvoudig eigenhandig te maken. Jullia beschilderde een groot wit blad, ik haalde een vierkante enveloppe uit elkaar die ik als mal gebruikte, ik trok de mal na op het blad, knipte het uit en plakte het vast.

Geef een reactie

