geduld

38 weken.jpgHet derde trimester zit er bijna op en dat betekent natuurlijk dat we onze zoon bijna in de armen kunnen sluiten maar oooo wat is wachten me moeilijk. Elke dag voelt een beetje aan alsof we morgen op vakantie vertrekken. Elke dag heb ik het gevoel dat ik alles in orde moet maken. Lege wasmanden, alles netjes geborsteld, zeker geen vaat laten staan nee niets kan wachten tot morgen want dan is het misschien zo ver en stopt de wereld even met draaien terwijl wij op een roze wolk in onze baby cocon zitten. Of zo iets.

Eigenlijk hadden we verwacht dat onze kleine vent wat eerder zou komen, een weekje misschien, of we hadden het eigenlijk vooral gehoopt. Zijn zusje kwam pas 9 dagen na de uitgerekende datum na een uitzettingsbevel van de gynaecoloog. Hoewel het een mooie bevalling was en die inleiding best mee viel – want daar hoor je soms horrorverhalen over – hoop ik dat onze zoon zelf beslist zijn warm nestje te verlaten. Ondertussen is het hierbuiten ook weer warm, dus waar wacht je nog op kleine vent want wij zijn zo benieuwd!

Voordeel van de extra dagen is wel dat het huis en zelfs de tuin steeds beter op orde geraken. Ongeveer de hele zwangerschap lang moest ik mijn nestdrang de kop in drukken wegens verbouwingen en vaak was ik zelf niet in mijn eigen nestje maar in dat van mijn ouders.De eerste zeven maanden van de zwangerschap was ik meestal ook te ziek om veel te doen maar wonder boven wonder zijn de laatste weken de beste. Ik kan nog bijna alles doen en soms zou ik die dikke buik zelfs bijna vergeten (sommige ongemakken buiten wegen gelaten) dus kan ik mezelf lekker laten gaan! Elke  dag weer een beetje beter georganiseerd! Het huis is ondertussen helemaal babyklaar. Na 2 jaar hebben we eindelijk een slaapkamer boven (vaarwel slaapzetel in de living) met een lekker groot bed want ja wij zijn van die rare co-sleepers. De aangrenzende badkamer is nog niet helemaal af maar we trekken er onze plan mee. Zelf onze dochter heeft een eigen kamer ondertussen ook al gebruikt ze die vooral om lekker te gaan spelen in haar prinsessentent.

Met het huis dat dus min of meer in de plooi geraakt heb ik me de afgelopen dagen op de tuin gestort want met al die verbouwingen en regenachtige dagen was die in een kleine jungle verandert. Werk is er nog steeds genoeg maar dochterlief geraakt toch al terug aan haar schommel en de composthoop is toch weer een tiental kruiwagens onkruid, gras en snoeiafval rijker. Stiekem hoopte ik dat al die fysieke arbeid onze kleine vent zou inspireren om eens te komen piepen maar helaas. Overal pijn behalve daar waar het moet.

IMG_7003Tussen al die werkzaamheden in proberen we toch ook lekker te genieten van elkaar, even samen de stad in, een wandelingetje maken, naar de speeltuin of een terrasje doen want de afgelopen maanden was er daar nauwelijks tijd voor. Wekenlang woonden we gescheiden want ons huis was niet bewoonbaar en alle weken daarvoor waren gewoon superdruk voor manlief met examens verbeteren, zelf examens afleggen, verbouwen,… Eigenlijk was het gewoon een erg hectisch jaar. Sinds vorige zomer staat ons leven op vele manier op zijn kop. Ik kijk dus enorm uit naar de kraamtijd. Hopelijk word het een soort vakantie. Even bekomen van het afgelopen jaar, van de zwangerschap die niet zo makkelijk was, van de verbouwingen die ook niet bepaald van een leien dakje verliepen. Tijd om vrienden en familie terug te zien.

Het was al vrij stil hier op mijn blog want tijdens de zomervakantie maak ik vooral tijd voor Julia en blijft mijn laptop  meestal in de kast. Toch denk ik dat het na de geboorte een tijdje nog stiller zal worden tot in september of zo. Als Julia weer naar school gaat, de dagelijkse routine op punt staat en de baby dutjes doet vind ik misschien wel een gaatje om een blog te schrijven. Momenteel staan er wel nog enkele bijna afgewerkte concepten in de wachtrij. Zo werd ik bijvoorbeeld door Katrien van huisjethuisje.com genomineerd voor een Liebster Award waarover dus zeker nog een blogje volgt. Wie weet is het eerstvolgende bericht wel een de aankondiging van de geboorte van onze kleine vent!

7 gedachtes over “geduld

Geef een reactie

