Wat ik wel/niet zal missen aan zwanger zijn 

Te korte t-shirts, spannende rokken, jassen die niet dicht kunnen 
Na 2km wandelen waggelen als een gans – danku bekken en hormonen en zo 

Uit bed moeten rollen – vaarwel buikspieren 

Me s’ochtends voelen alsof ik de nacht er voren een marathon gelopen heb of net 2 verdiepen naar beneden viel.

Kuitkrampen, teenkrampen, ja zelfs heupkrampen

Slapeloze nachten omdat je gewoon zomaar geen oog toe doet – dan maar een blog bericht schrijven 

Voortdurend moeten plassen – nee baby mijn blaas is geen trampoline 

Me in onmogelijke bochten wringen om mijn bikinilijn te bedwingen – dan maar op de tast

Drie keer zo lang doen over het lakken van je teennagels met een historisch slecht resultaat als gevolg – lees: meer nagellak op mijn tenen dan op de nagels 

Speelgoed van de grond opruimen, bukkend als een dronken, kreupele emoe

Het gevoel dat mijn vel uitgetrokken wordt – is die buik nu echt nog niet groot genoeg?

Het extra gewicht om mee te sleuren – arme knieën!

De misselijkheid van de eerste maanden 

Maagzuur – even geen Thaise curry a.u.b.

Bang zijn voor een wachtrij aan de kassa of om iemand tegen te komen die een praatje wil maken – danku bloeddruk die zakt als ik stil sta 

Knoeien op mijn buik – Net als je het aantal nog passende t-shirts op 1 hand kan tellen 

Alle medicijnen die écht verlichting bieden tegen die vervelende griep niet mogen nemen

Die vreselijke allergieën die ik er gratis bij kreeg – jullie gaan toch wel gewoon weer weg he?

Niet meer met alles kunnen mee kunnen doen. Sorry meid maar die hoge glijbaan geraak ik echt niet meer op

Wat ik wel zal missen …

Al die spannende momenten: de zwangerschapstest, de eerste echo, het nieuws delen, het geslacht te weten komen, het eerste schopje voelen

Mijn buik zien groeien 

Buikfoto’s nemen – vrij zeker dat ik daar na de bevalling niet meteen behoefte aan zal hebben 

De bewegingen voelen, trapjes hard en zacht, soms kriebelend of golvend behalve – de aanvallen op mijn blaas dan

De baby voelen hikken 

Mijn hele buik zien bewegen – vooral als ik in bad zit 

Nooit moeten denken of mijn buik niet dik lijkt in dat kleedje – hallo er zit een baby in!

Het uitkijken naar een nieuw leven, naar de bevalling 

De eerste kleertjes kopen, een geboortekaartje en doopsuiker maken, een naam bedenken

Mijn dochtertje die mijn buik komt knuffelen en helemaal versteld staat als broertje reageert

De echo’s Want het is toch echt wonderbaarlijk om te zien hoe er een klein levend wezentje in jou buik aan zijn neusje krabt

4 gedachtes over “Wat ik wel/niet zal missen aan zwanger zijn 

Geef een reactie

