Zo benieuwd 

Lieve zoon,

Wat ben ik benieuwd, zo razend benieuwd…

Wat zal jou verjaardag worden? Wacht je tot 18 augustus, de uitgerekende datum en uitgerekend ook net volle maan? Blijf je liever wat langer zitten zoals je zusje? Misschien ben je wel ongeduldig zoals we al een tijdje vermoeden doordat je mijn baarmoeder regelmatig eens wakker schudt. Blijf je nog even tot je bedje klaarstaat, je kleertjes in de kast liggen en mijn koffertje is gepakt?
Zal je opeens mijn vliezen breken of eerst langzaam de weg naar buiten zoeken? Zullen we samen een goed team zijn om dit grote avontuur tot een mooi einde te brengen?

Waar zal je ter wereld komen, in het geboortehuis zoals we plannen, in het ziekenhuis omdat je de uiterste datum aan je voorbij liet gaan of wie weet wel helemaal onverwacht thuis? Met een plons in het water of liever op het droge? ’s nachts, ’s middags of ’s ochtends?

Zal je lijken op je zusje? Zal je haren hebben veel of weinig, licht of donker? Wordt je een erg stevig ventje zoals de echo’s even terug voorspelden of mooi gemiddeld zoals ik denk?

Hoe zal je temperament zijn? Zal je net als je zusje lekker slapen s’nachts of zullen we binnenkort ook van gebroken nachten kunnen meespreken? Ben je overdag een slaapkopje of eerder actief zoals je nu ook in mijn buik bent? Zal je mijn karakter hebben zoals je grote zus of meer naar je papa aarden? Zal je ook zo gulzig drinken van de borst? 

Wanneer zal je voor het eerst lachen en om rollen, lopen en kruipen. Wat zal je eerste woordje zijn? Wordt je ook zo’n lange dunne spriet? Zal je houden van boeken lezen, in bomen klimmen, torens bouwen of boetseren? 

Lieve kleine zoon, ik kijk er zo naar uit om je te ontmoeten!

4 gedachtes over “Zo benieuwd 

Geef een reactie

