20 weken

De helft! 140 dagen achter de rug en nog 140 te gaan. Of ongeveer toch als onze spruit zich aan de planning houd. Het kunnen nog altijd 154 dagen worden, langer mag niet van de vroedvrouw.

Julia was na 289 dagen nog absoluut niet van plan mijn baarmoeder te verlaten. Eigenlijk had ik daar op dat moment geen probleem mee, ik was niet gehaast, ze mocht op haar eigen tempo ter wereld komen. Ondanks onze beider blakende gezondheid dacht de gynaecoloog daar helaas anders over en kreeg Julia na 9 dagen overtijd een uitwijzingsbevel. De bevalling werd ingeleid en al gauw zag Julia het levenslicht en werd ze deel van ons leven.

Deze keer hoop ik dat de baby niet langer in mijn buikje blijft dan nodig. Iets vroeger zou ik zelfs niet erg vinden, hoe welkom hij ook is in mijn baarmoeder en hoeveel ik ook geniet van zijn aanwezigheid. Dan kunnen we nog allemaal samen van de kraamtijd genieten vooraleer papa en zus weer naar school moeten.

Voor mij is de helft wel echt een mijlpaal. Tot nu toe was de zwangerschap niet echt een feestje. Dit konden jullie eerder al lezen in een blogje. Het tweede trimester brengt beterschap na alle ongemakken van de eerste drie maanden. Het begon wel wat ongelukkig met een stevige griep en longontsteking. Nu dat alles achter de rug is kan het genieten echt beginnen. De tweede helft beloofd een feest te worden!

Ondertussen heb ik al een bol buikje met flink wat leven binnen in. Ons babytje beweegt doorheen de hele dag waardoor ik me ook al heel wat minder zorgen maak. Hij is ondertussen zowat zo groot als een banaan, zo’n 26 cm lang en 300gr ‘zwaar’.
We weten ook dat het een jongen wordt en dat betekent natuurlijk babykleertjes shoppen want met de roze en gebloemde garderobe van zijn zusje zal hij niet ver geraken. Snuisteren in de kringwinkel, op tweedehandsbeurzen, online of gewoon in de Tiense winkelstraten, Julia en ik vinden het super gezellig!

Door ziek te zijn bleef er natuurlijk ook heel wat liggen, mijn to-do lijstje is dan ook lang. Op de eerste plaats staat tijd doorbrengen met mijn dochtertje aangezien we na al dat ziek zijn wel wat in te halen hebben. Daarna komt het geboortekaartje en de doopsuiker maken, de verbouwingen verder plannen, leren naaien en de tuin onder handen nemen. Hopelijk kom ik nog toe aan het inrichten van onze slaapkamer en die van Julia maar daarvoor moet er eerst nog heel wat verbouwt worden.

Heel wat leuks in het vooruitzicht dus!

 

4 gedachtes over “20 weken

Geef een reactie

