Zwangerschapsaankondiging

Toen ik zwanger was van Julia vond ik het heel belangrijk om de ganse familie persoonlijk op de hoogte te brengen. Mij ouders, broer en zus waren eerst aan de buurt. We vertelden het letterlijk tussen de soep en de patatten. Ze vielen bijna van hun stoel van ongeloof maar waren wel gelukkig.

Daarna volgden de ouders, broer en schoonzus van Thomas bij het nieuwjaarsetentje. We verpakten babysokjes in een mooi doosje, en ook zij waren blij verrast. Aan mijn grootouders vertelde ik het op de dag dat mijn grootmoeder jarig was. Ik gaf haar een pakje met een fopspeen met daarop ‘I love oma op’.  Hun geluk kon niet op. Het betekende heel veel voor mij om mijn grootouders een achterkleinkind te schenken.

Aan de kant van Thomas was er net een familie feest, dus dat kwam goed uit. Ook daar niets dan vreugde, behalve aan één kant van de familie misschien maar dat zijn nu eenmaal minder vreugdevolle mensen.

Bij mijn uitgebreide familie deden we het per postkaart voor de nonkels en tantes en via e-mail voor de neven en nichten. Onze hond speelde de hoofdrol bij deze aankondiging. Iedereen moest er hartelijk om lachen, inclusief wij.

image

Net als bij Julia vonden we het deze zwangerschap met de feestdagen nog te vroeg om het nieuws aan de grote klok te hangen. Aan mijn ouders en die van Thomas vertelden we het gewoon maar aan de rest van de familie stuurden we deze smilebox.

onze aankondiging

smilebox.png

enkele beelden uit de slideshow van onze smilebox

Mijn moeder was in de wolken met het nieuws nogmaals oma te worden en stuurde ook een aankondiging naar haar vrienden en collega’s. Ik vond hem echt heel grappig!

julia word grote zus
.

Hoe vertelden jullie aan je familie dat er een kleintje op komst was?

8 gedachtes over “Zwangerschapsaankondiging

  1. Ramona zegt:

    Leuk om te lezen. Ik had bij 8 weken een echo laten doen bij een gynaecoloog die ik kende tijdens stage op afdeling neurologie. Deze geprint e geplakt op een opa en oma-nijntje kaart, ingepakt voor pakjesavond op 5 december. Geschreven dat die als laatste geopend moest worden, tussen alle andere kado’s. Iedereen was verrast en blij. Ik studeerde nog, een hele verassing was het.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

