knutselen voor pasen – deel 1

 

Julia is nog steeds niet genezen maar heeft wel zin een een leuke activiteit. Omdat de lente zich al aankondigt vond ik het wel tijd om aan de paasdecoratie te beginnen. Op pinterest kwam ik deze leuke ‘bunny banner’ tegen. Deze gebruikte ik als basis.

 

Benodigdheden

  • verf in  verschillende kleurtjes – ik gebruik meestal vingerverf die ik evenueel wat aanleng met water. Ik wou graag frisse (pastel-)tintjes dus kon wit niet ontbreken.
  • spons, appel
  • penselen
  • een groot blad stevig papier
  • paashaasvorm – makkelijk om op het blad na te trekken als je het in karton uitsnijd

 

 

Werkwijze

  • Meng de verf tot je leuke frisse kleurtjes hebt – ik gebruikte een eiermandje zodat ik de verf kon bewaren indien er over was en ze moe geschilderd was.
  • Knip vormpjes uit de spons – ik maakte een hartje, bolletje, driehoek, wolk,… maar eigenlijk doet de vorm er niet echt toe want het werd een kleurige kliederboel.
  • Ik sneed ook een appel in twee om er een stempel  van te maken en voorzag een groter potje met groene verf om met de appel te stempelen.
  • Op een heel groot blad tekende ik de omtrek van het konijntje na zodat Julia het kon inkleuren met haar stempels.
  • Ik voorzag een ander groot blad voor de appel-stempels
  • Daarna mocht Julia haar gang gaan! ze vond het superleuk om het hele blad vol te stempelen en kreeg er niet genoeg van. De appelstempels vielen ook in de smaak, en uiteindelijk ging ze over tot vinger-/handverven. Afdrukken nemen van haar en mijn handen vind ze geweldig.

Resultaat

Dit kleurenexperiment leverde leuke foto’s op! Ik knipte de konijntjes reeds uit maar kon er nog geen slinger van maken wegens gebrek aan pomponnetjes. Het echte eindresultaat volgt dus in deel 2!

stempelen met sponsjes

stempelen  met appels

handafdrukken maken

 

7 gedachtes over “knutselen voor pasen – deel 1

Geef een reactie

