1ste trimester: Zwangerschapsgedachten

image

Het eerste trimester, het was me wat. Ik kan alleen maar blij zijn dat het om is en ik het tweede trimester gehaald heb, en wie weet kan ik er ooit nog eens om lachen. Hier alvast een kijkje in wat er allemaal door me heen ging tijdens deze periode.

Alsjeblieft rationele mij, kom terug!

Ben ik nu misselijk of heb ik eigenlijk honger als een beer?

Mmmh, warme choco, daar heb ik zin in…. Nee toch niet….

Ja gisteren werd ik boos omdat je koemelk en geen soja in mijn havermout deed maar dat was voor ik misselijk werd van soja dus vandaag moet het andersom.

Instant noodles om 9:30, kan dat?

Er is geen mango? Hoezo er is geen mango? Wie heeft de mango op gegeten!

Ik doe al nachten geen oog toe en mag ook nog eens geen koffie drinken s morgens! Uiteraard heb ik een ochtendhumeur!

Waarom wil manlief opeens de hele tijd mosterd eten? Is hij gewoon sadistisch aangelegd of krijgt hij ook vreemde cravings.

Wou ik echt drie kinderen? Kunnen we niet gewoon adopteren?

Waarom is alles opeens zo luid? En waarom wil Julia opeens de hele tijd trommelen?

Waarom schallen die vreselijke beats door het huis, als je mij persé nog meer hoofdpijn wil bezorgen, doe dat dan alsjeblieft met gitaren.

Waarom wil iedereen opeens met mij naar de sauna als ik net zwanger ben? Valt het zo hard op dat ik chronisch verkleumd ben?

Ja ik heb echt 3 truien aan en ja de kachel moet ook op maximum staan en nee, dat ligt niet aan mij! Het is buiten maar euhm 9°

Echt Julia, eerst zonder handschoenen aan in de sneeuw spelen en dan ook nog eens je hand in mijn bloed steken om in mijn tepels te knijpen? Ik heb veel voor je over maar nu overdrijft je.

Kringetjes maken? Nee lieve schat, mama haar hoofd maakt al kringetjes en haar maag seffens ook.

Zijn mijn darmen aan het borrelen of viel ik daar een baby dansen?

Stinkt de hond zijn adem nog harder of ruik ik gewoon beter.

Kan je echt een kater hebben zonder 1 drup alcohol te drinken, 3 maanden aan een stuk?

Nee ik drink geen alcohol, stop met gissen of ik zwangerschap ben, stop er gewoon mee of ik ….. Grom.

Aah ik lijk wel in een bosbeer te veranderen! Ok ik overdrijft maar kom toch maar op met dat scheermes!

Hey buik, wat doe jij hier al? Ik ben 2 maanden zwanger, geen 4!
Ok, jij wint, kom op met die zwangerschapsbroek.

Pregnancy glow? Yeah right, ik zie groen met zwarte wallen.

‘Did you excercise today? (Pregnancy app) euhm, telt naar het toilet lopen ook?

Kom op met die bevalling, ik ben het nu al beu!

Is dit ook voor jullie herkenbaar en hadden jullie ook zulke gekke gedachten tijdens de eerste maanden van je zwangerschap?

6 gedachtes over “1ste trimester: Zwangerschapsgedachten

Geef een reactie

