Mama – dochter tijd

Dit weekend was het echt een mama dochter weekend! En dat mocht wel eens want zoals ik reeds eerder schreef hebben we wat in te halen.

Haar papa is leerkracht in Brussel en studeert in Leuven, door de lange afstand en vele files is hij vaak 12h of meer van huis. In het weekend heeft hij veel werk waardoor het meestal meisjes onder elkaar is. Ja leerkrachten hebben toch niet zo’n een luilekkerleven zoals vaak gedacht.

Zaterdag werd shopdag! In de solden kocht ik allerlei truien en t-shirts voor Julia maar ik vergat de broeken gewoon. zwangerschapsdementie he. Nu ze naar school gaat kan ze er nog wel enkele gebruiken om op de speelplaats te ravotten. Aangezien het weer nog verre van zomers is moest ik dus op zoek naar warme modelletjes. We gingen naar de kringloopwinkel, onze favoriete shop, want waar anders vind je nog winterkledij als overal de lentecollectie al uithangt? We vonden echt van alles behalve broeken natuurlijk. Topstuk is toch wel een velours vestje van CKS, volgens mij ongedragen, voor 3€!

Toevallig was er die namiddag een tweedehandsbeurs voor baby’s en kinderen in de buurt. Gelukkig houdt mijn dochtertje van shoppen en hadden we een leuke tijd samen met snuffelen in dozen op zoek naar leuke spulletjes, en die vonden we ook! Naast twee leuke warme broeken, zo goed als nieuw, voor 1€ elk heeft ze er al een hele lente en zomer garderobe bij!

Ik hou echt van tweedehands kopen. Het is niet alleen goedkoper maar ook goed voor het milieu en de zoektocht die er bij hoort maakt het extra leuk. Julia en ik kijken alvast uit naar het rommelmarkt seizoen want wij houden van snuffelen en snuisteren.

Om de dag in dezelfde trant af te sluiten gingen we s’avonds naar Ikea om te eten en een badkamer lamp te kopen. Dit keer ging papa wel mee. Altijd een leuke gezinsuitstap. Kasten om in te kruipen, zetels om uit te testen, een beetje een binnen speeltuin voor dochterlief!

Zondag werd het lokaal sportcentrum omgetoverd tot een mega indoor speeltuin voor peuters, kleuters en kindjes tot 8 jaar. Een tiental springkastelen, klauterparcourtjes, fietsen en allerlei ander leuks op wieltjes, …  Alles voor een namiddag spelplezier! Julia had de tijd van haar leven. Eenmaal thuis kroop ze op mijn schoot en viel ze als een blok in slaap. Gelukkig want zo kon ik ook even uitrusten. Een sporthal vol kleuterkabaal is super gezellig maar ook het ideale recept voor gigantisch veel hoofdpijn.

image

Moe maar tevreden kroop ze na het avondeten mooi op tijd in haar bedje en ik in de zetel. En papa ocharme, die bleef nog werken tot na 22h.

3 gedachtes over “Mama – dochter tijd

  1. littlevantuil zegt:

    Grappig dat wij hier precies dezelfde “hobby’s” hebben, haha! Dit zou ook zomaar een dag of een weekend van ons leven zijn. 🙂 Oja, gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk heb je niet te veel last van de bekende kwaaltjes, en dat alles goed gaat tot aan de grote dag. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

