Vrolijke t-shirts maken

Onlangs kregen we vrienden op bezoek met hun twee schattige dochtertjes en graag wou ik hen verassen met een persoonlijk cadeautje. Ik kocht enkele effen t-shirts en ging aan de slag met een leuk stofje.

Benodigheden

  • t-shirt
  • stof
  • textiellijm
  • stofschaar
  • naald en naaigaren
  • papier en pen
  • computer

Werkwijze

  • Zoek een leuke afbeelding op de computer of typ de tekst die je wil in een leuk lettertype in de juiste maat.
  • Teken het over op het papier, rechtstreeks van op het computerscherm of print het uit.
  • Knip het uit en neem de tekening over op het stof, in spiegelbeeld.
  • Knip het uit het stof en plak met de textiellijm op de t-shirt. Ik gebruikte een dun laagje lijm dat ik zo egaal mogelijk verdeelde over de figuren. Ik tracht de lijm aan tot tegen de rand om rafelen van het stof te vermijden.
  • Laat het drogen, met en zware boek op of zo.
  • Borduur het figuurtje vast. Ik koos voor garen in dezelfde kleur als de t-shirt.

Het resultaat

Geef een reactie

