Een broertje of zusje voor sinterklaas

image

Voor sinterklaas kreeg mijn dochter een leuk koffertje met een boekje over familie. Het ging over mama’s en papa’s, oma’s en opa’s en natuurlijk over broertjes en zusjes. Meteen wist Julia wat ze nog voor sinterklaas wou krijgen! De Sint was helaas al terug naar Spanje maar toch gaat haar wens in vervulling en nog voor het opnieuw sinterklaas wordt! Al enkele dagen had ik een vermoeden en op 9 december werd het bevestigd met een testje. Onze dochter wordt grote zus in augustus!

Die test luidde het begin in van een woelige tijd met veel blijdschap maar ook schrik dat het mis zou lopen. Al gauw moest ik stoppen met mijn werk als begeleider voor volwassenen met een verstandelijke beperking. Dit was geen overbodige luxe want ik werd erg ziek door astma en alle vervelende kwaaltjes die eigen zijn aan het eerste trimester kwamen aan bod. Hoesten en misselijkheid is geen winnende combinatie.

Ondertussen ben ik 13 weken zwanger, de trap op gaan voelt soms nog als een marathon lopen maar langzaam aan gaat het beter en kan ik beginnen genieten en dromen van ons uitbreidend gezinnetje.

Mijn dochter vond het vaak moeilijk dat mama ziek was en is super blij als ik me wat beter voel en haar kan komen halen in het kinderdagverblijf of mee naar de winkel kan. Arme schat. Gelukkig begrijpt ze het een beetje. Tegen haar juffen zei ze dat de baby moet groeien in de buik en mama weer beter wordt.

Gelukkig heb ik nog 6 maanden om de de schade in te halen. Moeder dochter tijd staat boven aan de agenda! Nu ze bijna naar school gaat wil ik haar ook extra verwennen met zelfgemaakte snacks.

10 gedachtes over “Een broertje of zusje voor sinterklaas

Geef een reactie

