Eten op school

IMG_20150316_091427299_HDR

Wat heeft een kleuter zoal nodig? Ik vind voeding super belangrijk. Veertien jaar geleden werd ik vegetariër. Dit betekende lange tijd voor mij gewoon geen vlees eten. Sinds mijn zwangerschap ga ik hier bewuster mee om en let ik er echt op om alle nodige voedingsstoffen binnen te spelen. Voor mijn dochter geldt dit uiteraard ook.

Tot nu toe eet ze s’ middags een warme maaltijd in de crèche, door de kokkin bereidt en s’avonds koken we thuis. Ze komt niets te kort dus. Nu ze naar school gaat zal dit veranderen. Hier doen ze niet aan vegetarisch en komt het eten van een groot cateringbedrijf. Dat word zelf potjes vullen! Maar wat geef je zo’n dreumes mee en waar in verpakt?

Na wat rond surfen vond ik allerlei leuke voedsel containers en drinkbusjes maar kiezen is moeilijk en kwaliteit komt vaak met een prijskaartje. Een rugzakje en brooddoos hebben we al zoals je hier kan zien.

Voor snacks heb ik handige doosjes van HEMA. Ideaal voor kaas blokjes, yoghurt, stukjes fruit, …

 

 

Ik vind zoveel leuke drinkbekers dat ik echt niet kiezen kan. We hebben al een ‘dopper’ die we zelf vaak gebruiken en met een sportdop zou dit ook voor Julia kunnen dienen. Deze kochten we bij de webshop gezinnig. Hier zag ik ook een leuk drinkbusje ‘drink in the box’ dat je kan bijvullen. Dit zou een leuk recipiënt zijn voor water met diksap, een pak gezonder dan brikjes fruitsap en dochter is er dol op.

Natuurlijk zijn er nog andere leuke drinkbussen die kanshebber zijn om in de boekentas van Julia terecht te komen. De eerste van ‘Klean kanteen’ vond ik bij de webshop greenjump, de anderen van ‘Crocodile Creek’ en’Skiphop’ bij de de kleine zebra.

Ook handig lijkt een isolerende voedselcontainer om pasta, gestoomde groentjes, soep of omelet te kunnen meegeven. Het moeten ook niet altijd boterhammen zijn. Bij ‘de kleine zebra’  zag ik een leuke van ‘Crocodile Creek’ en ‘Skip Hop’ en bij ‘Greenjump’ sprong die van ‘Dine’ in het oog.

Het ‘Din Din Smart bord’ van Innobaby, te koop bij ‘greenjump’ leek me ook leuk om een volwaardige maaltijd mee te geven.

Din-Din-SMART-kinderbord-roestvrijstaal-Innobaby

De juf vertelde ook dat er elke week een thema is waar rond gewerkt word. Vaak worden er ook verkleedkleren bijgehaald en gezichtjes geschminkt. Dochter is hier dol op maar jammer genoeg ook vreselijk allergisch aan. Een week later loopt ze nog met rode gebroebelde wangen rond. Daarom ga ik waarschijnlijk zelf een set met natuurlijke kinderschmink aankopen om op deze dagen mee ge geven. Bij ‘greenjump’ hebben ze een mooi assortiment, zelf afwasbare kindernagelak van ‘snails’ vind je hier.

 

Wat geven jullie je kids mee naar school en welke drinkbussen of bewaardoosjes vinden jullie handig?

10 gedachtes over “Eten op school

  1. littlevantuil zegt:

    Voor mijn dochter’s drinkbeker gebruik ik de “gewone” Mepal beker (klein) en een sportfles van Xenos (groter). Beide vindt ze fijn. Tot nu toe moet ik alleen fruit meegeven (op de PSZ) en de bakjes van de Hema voldoen prima. Leuk om je speurtocht te volgen, want die van mij gaat ook binnen 2 maanden naar de basisschool! Oja, de Snails nagellak hebben we ook. Leuk en ik ben best tevreden over, maar het gaat wel snel af (bij handen wassen, maar dat is ook de bedoeling).

    Liked by 1 persoon

    • mamakiekie zegt:

      Van mepal heb ik nog 2 brooddoosjes, 1 van Nijntje en 1 met een koe, van toen ik klein was die Julia nu nog gebruikt. Echt kwaliteit dus. De drinkbekers zien er leuk uit maar ik ben bang dat ze het zou omstoten aangezien ze nog maar 2,5 is en dat lijkt me vervelend voor de juf.

      Like

  2. Brabbeltjes zegt:

    De drinkbeker is van Skip Hop, en de snackdoosjes van TumTum. Voor een brooddoosje moeten we binnenkort nog zien (dochter start school pas na de paasvakantie). Dus ik ga dit ook volgen. Een voedselcontainer zal niet nodig zijn, ze mogen enkel boterhammetjes eten op school.

    Liked by 1 persoon

  3. Brabbeltjes zegt:

    Wij hebben deze met het uiltje (http://www.kleinezebra.com/categorie/aan-tafel/pak-je-lunch/vrolijke-zoo-drinkfles-met-rietje-uil). Lekt niet (tenzij je de dop er scheef opdraait – schuldig…), en ze kunnen die zelf vlotjes open en dicht klappen. Er zit ook een reserverietje bij voor als het ene exemplaartje stuk is. Wel is het aan te raden niets met prik in te doen (dochter wil enkel spuitwater drinken), want als je dan het klepje opendoet, dan spuit er een fonteintje!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

